مقالات مقالات .

مقالات

استرس قبل از ازدواج برای چیست؟

مشکلات به وجود آمده نتوانند، خوب عمل کنند. صحبت های پیش از ازدواج برای برطرف کردن این نگرانی ها بسیار کمک کننده خواهد بود. اما این صحبت ‌ها هنگامی اثربخش هستند که برای حل مسائل مطرح شده باشند. ممکن است بسیاری از زوجین در رابطه پیش از ازدواج خود، مشکل خاصی نداشته باشند. ولی بلافاصله پس از ازدواج با قرار گرفتن در چارچوب خانواده، مسائل ممکن است جدی تر شده و شکل دیگری به خود بگیرند.

 

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

مشاوره قبل از ازدواج برای کاهش استرس پیش از ازدواج بر بهبود شرایط آینده زوجین اهمیت زیادی دارد. زوجین در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می توانند تحت نظر مشاور حرفه ای، با نظرات یکدیگر آشنا شده و از انتظارات و رفتار یکدیگر درک بهتری به دست آورند. افرادی که برای کنترل استرس قبل از ازدواج خود دچار مشکل هستند، با مراجعه به کلینیک های مشاوره پیش از ازدواج می ‌توانند از مشورت های لازم در این زمینه استفاده کنند. بسیاری از این کلینیک ها مشاوره قبل از ازدواج را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهند.

 

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد برای کمک کردن به زوجین برای جلو بردن رابطه قبل از ازدواج بسیار کمک کننده خواهد بود. در مشاوره پیش از ازدواج و سوالات روانشناسی مهمی مطرح خواهد شد. هنگامی که زوجین به این سوالات پاسخ می دهند، نحوه درک نگرش آنها به مسائل باعث می‌ شود تا آنها نسبت به یکدیگر آشنایی پیدا کنند. در نتیجه می توانند در آینده نه تنها جلوی بروز مشکلات را بگیرند، بلکه مشکلات به وجود آمده را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. معمولا درمانگر در جلسات مشاوره قبل از ازدواج سوالات روانشناسی در رابطه با مسائل زیر مطرح می کند:

 

• مهارت های ارتباطی

• چگونگی تقسیم نقش ها و وظایف در آینده

• انتظارات، باورها و ارزش های زوجین

• نحوه تصمیم گیری ها و حل اختلاف

• میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی

• نقش کودکان

• امور مالی و مدیریت منابع

• نحوه برخورد با خشم و عصبانیت

• نحوه بروز و کنترل احساسات

 

مشاوره قبل از ازدواج و پیدا کردن بینش نسبت به یکدیگر

مشاوره پیش از ازدواج دارای مزایای مختلفی است. در جلسات مشاوره، زوجین نسبت به یکدیگر بینش بیشتری به دست می آورند. آن ها می‌ توانند از درمانگر حرفه ای کمک بگیرند. این درمانگر حرفه ای زوجین را در زمینه ی مشکلات قبل از ازدواج راهنمایی می کند. همچنین به بررسی بی طرفانه مشکلات و روابط زوجین می پردازد و راهنمایی لازم را به آنها ارائه خواهد داد. در برخی مواقع زوجین بنا بر تشخیص روانگر تست های روانشناسی پیش از ازدواج را نیز انجام می دهند.

 

مشاوره قبل از ازدواج و تقویت مهارت های ارتباطی

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرایطی فراهم می شود تا زوجین بتوانند مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنند. زیرا برای ایجاد یک رابطه سالم نحوه برقراری ارتباط اهمیت بسیار زیادی دارد. با ازدواج و افزایش مسئولیت می توان مهارت ‌های خود را تقویت کرد. صحبت های قبل از ازدواج زوجین باعث می شود تا آنها بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنند.

 

مشاوره قبل از ازدواج و راهنمایی مسائل مالی

با شرکت کردن در جلسات مشاوره قبل از ازدواج زوجین می‌ توانند در رابطه با مسائل مالی راهنمایی های لازم را دریافت کنند. یکی از موارد مهمی که معمولاً باعث شکست در ازدواج می شود، عدم توجه به مسائل مالی و درآمدی می باشد. ممکن است بسیاری از زوجین از نیازهای مدیریت مالی روابط خود تصویر درست نداشته باشند. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج سوالاتی در زمینه منافع مالی طرفین، نحوه خرج کردن، توقعات مالی و عادت ‌های پس‌ انداز مطرح می‌ شود و از این طریق به زوجین برای داشتن یک ازدواج موفق کمک می شود.

 

مشاوره قبل از ازدواج و آشنایی با حساسیت های یکدیگر

یکی دیگر از کمک هایی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به زوجین می ‌شود، آشنایی با حساسیت های یکدیگر می باشد.‌ آشنا شدن با حساسیت‌ های یکدیگر، پیش از شروع زندگی مشترک اهمیت بسیار زیادی دارد. به طوری که این آشنایی جلوی ایجاد بحران های عاطفی را می گیرد. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج زوجین یاد می‌ گیرند که هر کدام تا چه اندازه دارای حساسیت های کلامی و رفتاری هستند. در تست های روانشناسی قبل از ازدواج سوالاتی در رابطه با عواملی که باعث ایجاد استرس در یکدیگر می شود، مطرح خواهد شد و از این طریق زوجین می‌ توانند نسبت به یکدیگر شناخت لازم را کسب کنند.

 

مشاوره قبل از ازدواج و شناسایی تعارضات احتمالی

شناسایی تعارضات احتمالی یکی دیگر از مواردی است که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند. زوجین به طور یقین نمی‌ توانند ادعا کنند که به خوبی با اخلاق یکدیگر شناخت کامل دارند یا آگاهی لازم از نقاط ضعف و قوت خود را دارند. حتی افراد نمی‌ توانند در مورد خود نیز چنین ادعایی داشته باشند. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج از طریق مطرح کردن سوالات روانشناسی، زوجین می توانند تعارض هایی که وجود دارد و از آنها بی اطلاع بوده اند را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری در مورد طرف مقابل برای شروع زندگی مشترک به دست آورند.

 

مشاوره قبل از ازدواج و بینش نسبت به آینده هم مسیر

یکی از کمک هایی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به زوجین می شود، پیدا کردن بینش نسبت به آینده است. لازمه یک ازدواج موفق و پایدار به دست آوردن بینش افراد نسبت به آینده هم مسیر می باشد. زوجین به عنوان افرادی که هم مسیر در جاده زندگی هستند، باید پیش از ازدواج برای رسیدن به مقصد واحد با هم به تفاهم نظر برسند.

 

کلینیک مشاوره قبل از ازدواج

پیدا کردن کلینیک مشاوره قبل از ازدواج و یک درمانگر متخصص در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاور قبل از ازدواج خوب، در زمینه ارائه راهکارهای قبل از ازدواج فعالیت می کند. این مشاور باید با صبوری تمام صحبت ‌های طرفین ازدواج را گوش داده و پس از به دست آوردن نتایج تست های روانشناسی قبل از ازدواج، برای زوجین راهکارهای مناسبی در نظر بگیرد.
منبع : https://dr-niloofaresmaeili.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۶:۱۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)