مقالات مقالات .

مقالات

مکمل بنزین چیست؟

مکمل ها معمولا در زمان سوخت گیری در کنار بنزین یا گازوئیل به باک اضافه شده و احتراق بهتری در محفظه موتور فراهم می کنند.

در واقع مکمل بنزین یا مکمل سوخت ، ماده ای است که موجب بهبود عملکرد وسیله نقلیه و کاهش مصرف سوخت می شود. یکی از مهم ترین قسمت های خودرو، موتور آن است. مکمل بنزین می تواند سلامت موتور خودرو را برای طولانی مدت حفظ کند. امروزه بسیاری از افراد بر اساس مدل، نوع و کارکرد خودرو خود از انواع مکمل های بنزین استفاده می کنند. این مکمل ها، عدد اکتان بنزین را بالا می برند و باعث می شوند تا بنزین آرامتر بسوزد. نتیجه این فرایند، بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت است.

همچنین رفع آلودگی و رسوبات در مسیر سوخت رسانی (انژکتورها، سوپاپ ها و شمع) جزو خواص مکمل بنزین است. مکمل های بنزین در مورد خودروهای قدیمی کاربراتوری تاثیری در عملکرد خودرو ندارند. از ویژگی های یک مکمل بنزین خوب می توان به سازگاری با موتور، تاییدیه EPA، چند منظوره و ماندگار اشاره کرد.

مکمل سوخت
در تعریف مکمل سوخت می‌توان گفت این مکمل ترکیبی از چند ماده شیمیایی است و به منظور بهینه سازی سوخت اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه انواع مختلفی از مکمل‌های سوخت تولید و روانه بازار می‌شوند. هر یک از این ترکیبات، برای هدف خاصی طراحی شده اند.

از جمله آنها می‌توان به پاک‌کننده ها، روان‌کننده ها، تثبیت‌کننده ها و تقویت‌کننده های اکتان اشاره کرد. با توجه به کیفیت پایین سوخت مصرفی، استفاده از مکمل سوخت لازم است. اما نباید در مصرف این مواد زیاده‌روی کرد.

۱- مکمل سوخت STP
این محصول که ۳۵۴ میلی ‌لیتر حجم دارد، برای خودروهای بنزینی مناسب است. با اضافه کردن مکمل بنزین STP به باک خودرو، عدد اکتان سوخت افزایش پیدا می‌کند. علاوه براین عملکرد موتور بهبود می‌یابد و از ناک زدن موتور جلوگیری می‌شود. به کمک این مکمل سوخت می‌توان طول عمر سیستم سوخت‌رسانی را افزایش داد. در هنگام استفاده از این محصول لازم است تا حداقل نیمی از باک پر باشد.

مکمل سوخت STP

۲- مکمل بنزین خودرو گاموت مدل ۱۷۰۶
این محصول که توسط شرکت گاموت تولید می‌شود، برای اتومبیل‌های بنزینی و خودروهای دارای توربوشارژ مناسب است. حجم آن ۲۹۶ میلی‌لیتر است و خاصیت تمیزکنندگی و محافظتی دارد. مکمل بنزین گاموت، عملکرد محفظه احتراق را بهبود می‌دهد و باعث افزایش بازدهی خودرو می‌شود. این مکمل می‌تواند آلودگی تمام قسمت‌ها به ویژه انژکتورها را در مسیر خود تمیز کند.

مکمل بنزین خودرو گاموت مدل ۱۷۰۶

۳- مکمل بنزین و اکتان بوستر لوکاس مدل ۳۰ پوینت
این محصول در بسته های ۲ عددی روانه بازار می‌شود. حجم هر یک از این مکمل ها ۱۵۵ میلی‌لیتر است و برای تمام خودروها می‌توان استفاده کرد. شرکت لوکاس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان افزودنی های سوخت و روغن در جهان شناخته می‌شود.

اکتان بوستر لوکاس یک برند محبوب است که از ناک زدن موتور جلوگیری می‌کند و میزان شتاب و توان موتور را افزایش می‌دهد. اکتان بوستر ۳۰ پوینتی لوکاس را می‌توان برای خودروهای توربو، شش و هشت سیلندر استفاده کرد. این اکتان نقش مهمی در حرکت روان رینگ پیستون، محافظت از سیت سوپاپ و کاهش مصرف سوخت دارد.

اکتان بوستر ۱۵۵ سی سی برای یک باک ۵۶ لیتری بنزین معمولی یا سوپر مناسب است. با اضافه کردن این مکمل می‌توان عدد اکتان بنزین را به اندازه ۳ واحد افزایش داد.

مکمل بنزین و اکتان بوستر لوکاس مدل ۳۰ پوینت

۴- مکمل سوخت ردکس مدل LSP7138
این مکمل ۲۵۰ میلی ‌لیتر حجم دارد و برای تمام خودروها قابل استفاده است. به کمک این محصول می‌توان عدد اکتان بنزین را تا ۱.۵ واحد افزایش داد. بهبود عملکرد خودرو، تقویت احتراق، افزایش قدرت و توان جزو ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

مکمل سوخت ردکس مدل LSP7138

۵- مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس SONAX Octane Power
هنگامی که این محصول را به باک سوخت خودرو اضافه می‌کنید، عدد اکتان بنزین تا ۶ واحد افزایش پیدا می‌کند. علاوه براین عملکرد کلی خودرو بهبود می‌یابد و مصرف سوخت کم می‌شود. به این ترتیب، موتور اتومبیل در اثر استفاده از بنزین اکتان پایین آسیب نمی‌بیند.

مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس محصول یک شرکت بزرگ آلمانی است و تاییدیه اتحادیه اروپا و بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا را دارد. این محصول با مبدل‌های کاتالیزوری سازگار است و از احتراق ناقص سوخت جلوگیری می‌کند. برای موتورهای توربوشارژ هم می‌توان از این مکمل استفاده کرد. فرمولاسیون آن به گونه‌ای طراحی شده است که باعث خوردگی قطعات پلاستیکی و الاستومرها نمی‌شود.

مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس SONAX Octane Power

۶- مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01
این محصول برای خودروهای بنزینی مناسب است و با حجم ۶۰ میلی‌لیتر در بسته های ۲۴ عددی روانه بازار می‌شود. شرکت «X-1R» این محصول را تولید می‌کند. در ساخت این مکمل از ترکیبات مختلفی مانند نیترومتان، MMT و Power-X استفاده می شود.

مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01 برای ۷۵ لیتر بنزین مناسب است. در هنگام استفاده ، ابتدا مکمل را داخل باک بریزید و بعد سوخت را اضافه کنید. با اضافه کردن این محصول به باک خودرو می‌توان عدد اکتان بنزین را تا ۳ واحد افزایش داد.

مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01

۷- مکمل بنزین اکتان بوستر پرستون Prestone Octane Booster
پرستون یک برند آمریکایی است که محبوبیت زیادی در بین مکمل‌های سوخت در دنیا دارد. این محصول می‌تواند عدد اکتان بنزین را به اندازه ۱۰ پوینت افزایش دهد. فرمولاسیون قدرتمند محصول موجب می‌شود انواع آلودگی ها را به خوبی از سیستم سوخت تمیز کند.

از دیگر ویژگی‌های این مکمل می‌توان به افزایش شتاب خودرو، حذف ناک موتور و روانکاری بالا رینگ پیستون اشاره کرد. با اضافه کردن مکمل بنزین به باک خودرو، میزان مصرف سوخت کاهش می‌یابد و در نتیجه آلایندگی خودرو کمتر می‌شود.

مکمل اکتان پرستون با بنزین معمولی و سوپر سازگار است و تا حجم ۹۰ لیتر بنزین موجب افزایش ۱ واحد (۱۰ پوینت) عدد اکتان بنزین می‌شود. این رقم در مقایسه با سایر اکتان بوسترهای موجود در بازار، عدد بالایی است. در هنگام استفاده از محصول حتما باید دستورالعمل نوشته شده روی آن را مطالعه و نکات آن را رعایت کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۰:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)